برای تعمیر اشیاء چوبی شکسته اولین راه حلی که به ذهن می رسد استفاده از چسب چوب است. این چسب هزاران بار تست خود را پس داده تا رضایت مردم را جلب کند و می توان گفت همه آنها پس از استفاده از این چسب موثر و محبوب به نتایج رضایت بخشی دست یافته اند. اگر علاقه ای به نجاری ندارید و از میخ استفاده می کنید و یا شرایط انجام آن را ندارید این چسب بهترین و سریع ترین راه حل برای شماست.چسب چوب مورد نیاز خود را به راحتی می توانید از سایت های اینترنتی خریداری و انتخاب کنید.شما ميتوانيد بهترین محصول را با در نظر گرفتن نظرات کاربران و مشاوران با بررسی قیمت چسب چوب محصول مورد نياز خود را با توجه به كاربرد مربوط به كار خود تهيه و استفاده كنيد.


ویژگی های چسب چوب


این چسب بوی خاصی ندارد و هنگام استفاده نیازی به استفاده از ماسک ندارید، این چسب در آب حل می شود اما برای استفاده نیازی به حل کردن آن در آب ندارید.
قبل از اینکه کاملا خشک شود، می توانید این چسب را از روی سطح ناخواسته جدا کنید.
این چسب ها برای مصارف مختلف چه برای مصارف خانگی و چه صنعتی توسط برندهای مختلف تولید می شوند و حتی برای راحتی مصرف کنندگان در اندازه ها و جعبه های مختلف تولید و عرضه می شوند.
اگر از این چسب به درستی استفاده کنید، می توانید عمر طولانی و استحکام باورنکردنی آن را تضمین کنید.


موارد استفاده از چسب چوب

همانطور که از نام این چسب مشخص است بهترین راه حل برای چسباندن اجسام چوبی و یا حتی تعمیر آنها می باشد. شما می توانید به راحتی از چسب چوب برای بازسازی میز، مبلمان، صندلی و هر چیز چوبی سنگین دیگری استفاده کنید.


روش استفاده صحيح از چسب چوب

پس از خرید چسب چوب کافیست موارد زیر را با دقت و به درستی انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید:
آن را به طور کامل روی سطح مورد نظر بمالید سپس آن را تمیز کنید تا هیچ گرد و غباری وجود نداشته باشد. پس از آن با کمک يك قلمو چسب را روی هر دو تخته بزنيد. سپس در 30 دقیقه بدون حرکت صبر کنید تا مورد نظر کاملا خشک شود و اتصال برقرار شود.
برای تمیزتر و زیباتر شدن کار، می توانید چسب چوب اضافی را قبل از خشک شدن با یک پارچه مرطوب جدا کنید.

نکاتی در مورد چسب چوب پلی اورتان


یکی از انواع چسب چوب ، چسب پلی اورتان است که ویژگی های خاص خود را دارد و برای سهولت در کار شما بهترین و موثرترین آن را به شما معرفی می کنیم.
چسب چوب پلی اورتان مقاومت زیادی در برابر آب و هوا دارد و ظاهری آن زرد رنگ است و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش آن را به انتخاب مناسبی برای نماهای خارجی تبدیل کرده است.
این نوار ضد آب است و ضد رطوبت نیست، اما نباید برای مدت طولانی در مناطق دارای آب مانند استخرها استفاده شود.
از دیگر ویژگی های این چسب باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از آن در مناطق خشک تا حدودی مشکل است. هنگام استفاده از این چسب باید فضا را کمی مرطوب نگه داشت، در واقع چسب پلی اورتان در مجاورت هوای مرطوب فعال شده و عملکرد را نشان می دهد. این چسب بعد از باز شدن سریع خراب می شود پس بهتر است بعد از باز شدن در آن برای مدت طولانی نگهداری نکنید زیرا خاصیت خود را از دست می دهد.
حتما توجه داشته باشید که این چسب ها برای سلامتی انسان تا حدودي مضر و خطرناک هستند. بنابراین هنگام استفاده از آنها باید بسیار مراقب باشید که با دست ها و پوست بدن تماس نداشته باشند و در صورت تماس سطح را به خوبی و با آب بشویید. . اگر پوست شما بسیار حساس شد، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.


نکاتی که باید هنگام استفاده از چسب چوب رعایت کنید


برای انجام کارهای تخصصی تری که نیاز به برش چوب یا ابزار مخصوص دارند، بهتر است کار در کارگاه انجام شود تا نتیجه کار بهتر و زیباتر باشد، محل کار راحت تر تمیز شود و گرد و غبار چسب روی آن پخش نشود.

به طور کلی هزینه چسب چوب به متغیرهای زیادی بستگی دارد. با توجه به نوع و کیفیت چسب، مقدار مورد نیاز و محل خرید می‌توانید بهترین گزینه را برای پروژه خود انتخاب کنید و از کیفیت و کارایی بالای چسب با قیمت مناسب بهره‌مند شوید.

باید به تاریخ انقضای چسب نیز توجه کنید. چسب چوب تاریخ مصرف گذشته استحکام چسبندگی مناسبی ندارد و می‌تواند پروژه شما را با مشکل مواجه کند.

برندهای چسب چوب


برای استفاده صنعتی از این چسب استفاده از برندهایی مانند چسب چوب مرغوب از چسب شمال، چسب مشهد و چسب غفاری توصیه می شود. علاوه بر این، برندهای دیگری مانند چسب وفا در سایزهای کوچک برای مصارف خانگی نیز برای راحتی همه اقشار، چسب هايی باکیفیت را در بازار عرضه می کنند.