همه ما انسان ها علاقه مند به زیبایی ها هستیم و برای ما جلوه دارند. به همبن دلیل علاقه مند به طراحی خانه های خود طراحی داخلی ویلا خود٬ به سبکی لوکس و همچنین مدرن هستیم تا  خانه ای با جلوه ی زیبا داشته باشیم. کلمه لوکس از دید خیلی از ما در وهله اول٬ به این معنا است که یک چیز گران قیمت  است وما نیاز به هزینه کردن زیاد داریم . در موضوع طراحی خانه هم ما همچنین تصور داریم که برای داشتن یک خانه لوکس و مدرن باید هزینه زیادی را پراخت کنیم. اما باید به شما بگوییم که شما می توانید با پرداخت هزینه کمتر ازآنچه که هست٬ یک خانه لوکس داشته باشید٬ فقط کافی است که در ابتدای پروژه طراحی تمام موارد مخصوصا طراحی را با جزئیات دنبال کنید تا به هدف دلخواهتان برسید.درادامه با ما همراه شوید تا با ایده های طراحی برای خانه لوکس و همچنین نکات مربوط به آن آشنا شوید.

طراحی اتاق نشیمن خانه بر اساس ایده مدرن

در طراحی یک خانه اولین مکانی می توانید طراحی کنید٬ طراحی کردن یک اتاق نشیمن می باشد. یک جورایی می توانید بگوییم که اتاق نشیمن شما٬ حکم امضا خانه شما را دارد٬ بنا بر این قسمت مهمی در طراحی یک خانه می باشد.پس شما لازم است که طراحی خانه را از اتاق نشیمن یا همان سالن اصلی تان آغاز کنید.در اینجا باید شما بهترین عمل خود را پیاده سازی کنید٬ تا  یک طراحی لوکس و مدرن داشته باشید.

در وهله اول شما می توانید رنگی که می خواهید استفاده کنید را به کار ببرید. این رنگ می تواند به رنگ سفید و پاستیلی باشد که گزینه مناسب برای رنگ خانه شما می باشد. در وهله بعد شما باید به انتخاب وسایل  و دکوراسیون خانه بپردازید. در انتخاب وسایل دقت لازم را به کار ببرید و از وسایلی لوکس مانند استفاده کنید تا طراحی  اتاق نشیمن خانه به سبک لوکس پیش رود.

اگر می خواهید که  این لوکس بودن بیشتر به چشم آید٬ شما می توانید یک قفسه هایی با اندازه متوسط را تهیه کنید و آن را در گوشه و کنار اتاق نشیمن قرار دهید.

طراحی سالن های خانه بر اساس دکوراسیون لوکس

یکی از سالن های یک خانه٬ سالن غذا خوری یا ناهار خوری می باشد. برای طراحی سالن های غذا خوری پیشنهاد می شود از میزها و دکوراسیون به سبک کلاسیک استفاده کنید. استفاده از رنگ های خاص و مرغوب٬ می توانید جلوه دکوراسیون شما را بیش تر کند. به عنوان مثال شما رنگ ارغوانی برای دکوراسیون خود استفاده می کنید و مبل خانه به رنگ ارغوانی است.در کنار این مبل با رنگ ارغوانی شما از مبلمان دیگر به سبک مینیمال و مدرن استفاده کنید٬ تا طراحی دکوراسیون شما لوکس و مدرن دیده شود.

شما همچنین می توانید از تابلوهایی به سبک کلاسیک و تابلو هایی بر اساس تکنیک رنگ روغن  استفاده کنید. برای بخش کف خانه تان ٬ شما باید الگوی طرح خودتان را براساس سبک کلاسیک قرار دهید تا نظم طراحی کلی شما بهم نخورد. در آخر اگر می خواهید که جلوه طراحی شما بیش از آنچه هست باشد ٬ از سنگ های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید. برای طراحی بخش نور اتاق غذا خوری و طراحی داخلی آشپزخانه٬ شما باید نور را به گونه ای تنظیم کنید که یک فضای فانتزی ایجاد شود.

نکاتی کاربردی و مهم برای داشتن آپارتمان و خانه لوکس

تا به اینجا مطلب در رابطه با این صحبت کردیم که بخش های مهم یک خانه را به صورت مدرن و لوکس چگونه طراحی کنیم٬ حال در این بین برای اینکه کار و طراحی شما به صورت خوب پیش برود٬ نیاز است که یک سری نکات را بدانیم و در کارمان از این نکات استفاده کنیم

  • برای آن که طرح آپارتمان شما لوکس باشد٬ نیاز است که طرح آپارتمان شما به صورت سبک کلاسیک یا رومی باشد و این امر از آن جهت مهم است که طرح آپارتمان شما ٬ اولین چیزی است که در نگاه اول به چشم می آید.
  • برای طراحی خانه خود از سنگ های یک تیکه استفاده کنید.
  • در طراحی از سرستون های بلند و گچ بری های خاص استفاده کنید
  • از مجمسمه هایی که لوکس و مدرن هستند در طراحی خارجی خانه  خود به کار ببرید.
  • در دکوراسیون داخلی خانه٬ از سنگ های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.
  • برای طراحی حمام می توانید از وان در صورت علاقه استفاده کنید
  • در طراحی حمام  از کاشی های که به اصطلاح پشت پرده آبی می گویند٬ استفاده کنید.
  • برای جلوه دادن بیشتر به فضا می توانید ترکیب رنگ های سیاه و سفید را درطراحی خود به کار ببرید.

دو استراتژی  خاص برای خانه ای لوکس و مدرن در ایران

طراحی یک خانه به صورت مدرن٬ برای خانه هایی که دارای فضای محدودی هستند٬گزینه مناسب تری است و در ایران ما خانه های زیادی را داریم که این ویژگی را دارند. حال اگر می خواهید بدانید این سه استراتژی و نکات مربوط به آن چه می باشد٬ ادامه مطلب را از دست ندید.

۱- انتخاب ساده پالت رنگ

برای اینکه یک طراحی به زیبایی دیده شود و بیننده را اذیت نکند٬ نیاز است که یک چیز ساده دیده شود. به همبن دلیل در انتخاب پالت رنگ نهایت سادگی را باید به کارببرید.یک پیشنهاد مناسب برای انتخاب رنگ پالت٬ استفاده از رنگ های خاکستری٬ مینیمالیستی٬سفید٬سیاه و … است. می توانید برای دیوار ها از رنگ سفید و یا سایه ای ازسفید استفاده کنید و برای کف های خانه  رنگ هایی مانند خاکستری به کار ببرید.

اگر که در دکوراسیون خود از وسایل تمام چوبی استفاده می کنید٬تلاش خود را بر این بگذارید که بر طیف خانواده رنگی رنگ چوبی که استفاده کردید ٬ پیش بروید تا نظم طراحی بر هم نریزد. حالا به این معنا نیست که نمی تونید ازرنگ های دیگر استفاده کنید. شما می توانید جسور باشید و رنگ مورد علاقه خود را به کار ببرید.

۲-عناصر و المان های مناسب برای آپارتمان لوکس

استفاده از عناصر و المان های ساده برای طراحی یک خانه مدرن و لوکس و طراحی داخلی اداری ٬ حائز اهمیت است٬به همین دلیل از به کار بردن بیش از حد هر چیزی خودداری بکنید. هدف در این طراحی بر این است که فصای یک خانه وضعیت ثابت خود را حفظ کند.از گذاشتن قاب عکس های زیاد در کنار هم خودداری کنید و به جای آن از یک قاب شاخص زیبا استفاده کنید. برای زیبایی و همچنین داشتن فضایی خوش بو٬ می توانید از گل و گیاهان استفاده کنید. از مبلمانی استفاده کنید تا حجم کمتری از خانه شما را بگیرد تا فضای شما بهتر و بزرگتر دیده شود.