همه‌چیز در دنیای مدرن درحال تغییر و پیشرفت است. حتی درب‌های قدیمی اتاق نیز تا حد زیادی تغییر کرده‌اند و جای خود را به انواع مدرن داده‌اند. اگر می‌خواهید برای ساختمان خود درب‌هایی متفاوت از درب‌های قدیمی نصب کنید، ما در این‌جا این درب‌های زیبا، شکیل و خوش فرم را به شما معرفی می‌کنیم.

درب مدرن چیست؟

درب مدرن دربی است که در ساخت آن، از قوانین طراحی مدرن استفاده شده باشد. این درب‌ها دارای خطوط صاف هستند، دستگیره آنها براق و صاف است و رنگ‌هایی که در ساخت آنها به‌کار می‌رود معمولا مات و با تنوع کمی است. درب مدرن معمولا به‌طور کامل ساده است و تزئینات قابل توجهی ندارد.

طراحی مدرن بیشتر بر کاربرد تاکید دارد تا تزئینات. بنابراین طراحی یک درب به شیوه مدرن مسلتزم سادگی و کاربردگرایی است.

همه انواع درب‌ را نمی‌توان به‌شکل مدرن طراحی کرد. به عنوان مثال، یک درب فرفوژه تزئینی، ذاتا نمی‌تواند مدرن باشد.  اما برخی از درب‌ها قابلیت آن را دارند که به‌شکل مدرن طراحی شوند.

انواع درب مدرن

درب‌های مدرن می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. به‌عبارت دیگر هر دربی که از ویژگی‌های طراحی مدرن بهره ببرد، در زمره درب‌های مدرن محسوب می‌شود. برخی از انواع درب‌هایی که می‌توان آنها را به شیوه مدرن طراحی کرد شامل موارد زیر هستند:

  • درب فرانسوی: دربی است که از قسمت وسط به طرفین باز می‌شود.
  • درب کشویی: همان‌طور که از آن نام آن پیداست، درب کشویی، مانند یک کشو به یک سمت حرکت می‌کند. بخش جمع‌شده ممکن است بر روی دیوار کناری و یا حتی داخل آن قرار بگیرد و کاملا مخفی باشد.
  • درب بای‌فولد: درب‌های بای‌فولد یکی از انواع درب‌هایی هستند که می‌توانند با ساختار کاملا مدرن ساخته شود. این درب‌ها بر روی یکدیگر تا می‌شوند و به کنار جمع می‌شوند.
  • درب فریم لس: این درب‌ها یک نمونه کامل و بارز از درب‌های مدرن محسوب می‌شوند. شما احتمالا نمی‌توانید درب فریم لسی را پیدا کنید که مدرن نباشد. اگر به دنبال طراحی مدرن هستید، این نوع درب احتمال بهترین انتخاب برای اتاق شماست. بیایید درباره درب‌های فریم لس بیشتر بدانیم.

درب فریم لس چیست؟

درب فریم لس (frameless door) که به آن درب همباد دیوار (Flush-to-wall doors) نیز گفته می‌شود، نوعی درب است که پس از بسته‌شدن، کاملا هم‌سطح دیوار می‌شود. این درب‌ها را می‌توان حتی به عنوان درب مخفی نیز استفاده کرد.

درب فریم لس از دیدگاه هنری یک درب خاص، ظریف و منحصر‌به‌فرد محسوب می‌شود. این درب را می‌توان برای کمد، کابینت و حتی یک اتاق استفاده کرد. استفاده از این درب‌ها بر روی اتاق می‌تواند یک شکل یکپارچه، ظریف و در عین حال کاملا شیک به فضا بدهند و خانه را از طراحی سنتی به سمت مدرن سوق دهد.

چارچوب این نوع درب‌ها که در هنگام نازک‌کاری در داخل دیوار قرار می‌گیرند، معمولا از جنس آلمینیوم و یا چوب هستند. انواع آلمینیومی چارچوب‌ها معمولا کیفیت و دوام بیشتری دارد. درب فریم لس، داخل دیوار ساب‌فریم (پروفیل آهنی) قرار می‌گیرد تا فریم آنها بر روی ساب فریم دیوار نصب شود. در صوتی که بخواهید بعد از نازک‌کاری این درب‌ها را نصب کنید، لازم است با کوچک‌تر در نظر گرفتن درب‌ها، ابتدا (sub frame) و سپس (frame) نصب گردد. با این حال، اگر درب از حالت استاندارد کوچک‌تر شود، نمی‌توان این کار را انجام دارد. 

مزایای استفاده از درب فریم لس

مزایای استفاده از درب فریم لس به شرح زیر است:

زیبایی و مدرنیته

درب‌های فریم لس به راستی زیبا هستند. آنها برای یک زندگی مدرن، که زیبایی را با کارایی در هم می‌آمیزد، کالما مناسب هستند. اگر یک ظاهر متفاوت، ساده و در عین حال شیک می‌خواهید، از این درب‌های کاملا جدید استفاده کنید.

مخفی‌سازی کمد‌‌ها و فضاها

این درب‌ها علاوه بر زیبایی، می‌توانند با پنهان‌کردن کمد‌ها، انباری و سایر اتاق‌ها و فضاهای ساختمان که نیازی به ظاهر بودن آنها نیست، ظاهر صاف و یکدستی را به دیوارها بدهند و فضا را بزرگ‌تر کند. برای استفاده از این مزیت درب فریم لس، لازم است جنس و رنگ درب با دیوار اطراف همسان‌سازی گردد.

عایق‌بندی بیشتر

درب‌های عادی معمولا دارای فضای خالی در اطراف هستند. این فضاهای خالی که در قسمت کف بیشتر مشهود هستند، می‌توانند عبور هوا و صدا را بیشتر کند. این درحالی است که درب‌های فریم لس اتاق، معمولا تمام زوایا را پوشانیده و کاملا با دیوار اطراف همسان می‌شوند.

هزینه کمتر

معمولا مدرنیه با هزینه بیشتری همراه است. اما خبر خوبی که برایتان داریم این است درب فریم لس معمولا از در‌ب‌های عادی ارزان‌تر است. با توجه به ساده‌بودن این نوع درب، مصرف متریال کمتر و طراحی ساده‌تر، شما می‌توانید این نوع درب‌ها با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای خریداری نمایید. با این حال، جنس و کیفیت درب، همچنان نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت نهایی دارند.

صدای کمتر

صدای باز و بسته‌شدن درب‌های سنتی، یکی از مشکلاتی است که در مورد استفاده از آنها وجود دارد. این در حالی است که درب فریم لس اتاق، معمولا صدای بسیار کمی را تولید می‌کند.

مقاومت به رطوبت

اگرچه این ویژگی تا حدودی به جنس درب فریم لس وابسته است، اما این درب‌ها معمولا نسبت به درب‌های چوبی و سنتی عادی، مقاومت بیشتری نسبت به رطوبت دارند.

تمیزکردن ساده

همسان‌بودن با دیوار و نداشتن قاب خارجی، تمیزکردن این نوع درب را به مراتب آسان‌تر از درب‌های سنتی می‌کند. درب فریم لس کاملا هم‌سطح دیوار است. شما می‌توانید آن را به‌راحتی دیوار تمیز نمایید. اگر قصد دارید لبه‌های باریک درب را که در فاصله دو دیوار قرار دارند تمیز کنید، می‌توانید از یک دستمال ساده مرطوب استفاده نمایید.

هنگام خرید درب مدرن به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهمترین نکته در خرید درب مدرن، توجه به کیفیت آن است. سعی کنید از فروشنده معتبر خرید درب را انجام دهید. تهیه محصول از فروشنده‌های گمنام که برند‌های بی‌کیفیت را ارائه می‌دهند، می‌تواند مشکلات زیادی را در فرایند نصب و نگهداری درب برای شما ایجاد کند.

ارائه گارانتی، ضمانت و خدمات پس از فروش توسط فروشنده، یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به شما در مورد کیفیت درب خریداری شده اطمینان دهد.

شما می‌توانید انواع درب مدرن، از جمله درب فریم لس مورد نظر خود را از سایت هومچه خریداری نمایید. مشاوران ما در سایت به شما کمک می‌کنند تا بهترین درب را بر اساس کارکرد و نیاز خود انتخاب کرده و خریداری نمایید.