داربست مشهد,اجاره داربست فلزی مشهد داربست در مشهد,اجاره داربست فلزی در مشهد, اجاره داربست فلزی محدوده مشهد,داربست منطقه مشهد,اجاره داربست فلزی منطقه مشهد,داربست,اجاره داربست فلزی,اجاره و نصب داربست فلزی با بهترین قیمت برای پروژ های بزرگ و کوچک,محاسبه هزینه نصب و اجاره داربست فلزی,اجاره داربست با بهترین قیمت در مشهد,حمل بار ادارات در مشهد,اجاره داربست با نرخ اتحاده,گروه فعال نصب و اجاره داربست فلزی در مشهد,اجاره داربست چهارپایه چرخدار در مشهد,داربست زیر بتن،کفراژ،تابلو تبلیغاتی و پیمانکاری با قیمت مناسب,قیمت اجاره داربست,اجاره فروش و نصب داربست بهترین ارائه دهنده خدمات داربست و اسپیس فریم با قیمت ارزان فوری,نصب فوری و قیمت مناسب داربست در مشهد,

داربست یکی از مهمترین ابزارهای ساخت و ساز است و از آنجایی که در گوشه و کنار شهرها صدها و هزاران ساختمان همیشه در حال ساخته شدن است.داربست‎ فلزی سازه‎ای است که از فلز ساخته می‎شود.این داربست‎ها بسته به جایی که قرار است از آن استفاده شود؛ به دو دسته داربست فلزی بلند و داربست فلزی کوتاه تقسم می‎شود.یعنی درواقع برخی از انواع داربست فلزی برای استفاده از ساختمان‎های بلند کابرد دارند و برخی دیگر در ساختمان‎هایی با ارتفاع کمتر استفاده می‎شوند.

اتصالات داربست فلزی بند از لوله های فولادی با قطر 50 سانتیمتر و ضخامت 4 میلی متر تشکیل شده است.برخلاف آنچه اکثرا تصور می‎کنند؛ سر هم کردن این لوله ‎ها کار سختی نیست.تنها کافی است لوله ‎ها را به وسیله بست به یکدیگر متصل کنید.تنها زمان کمی کافی است که شما یک داربست با ارتفاع بلند داشته باشید.این نوع داربست را برای اینکه امن باشد و واژگون نشود باید به دیوار وصل کرد.از دیگر لوازمی که در اتصال یک داربست فلزی استفاده می‎شود باید به بست لوله‎های افقی،میله شکاف‎دار اتصال،پایه قابل تنظیم،صفحه زیر ستون و…اشاره کرد.

نوعی از داربست‎های فلزی هستند که همانطور که ذکر شد اتکای شان به دیوارهای ساختمان است.این داربست‎ها بیشتر برای زمان‎هایی کاربرد دارند که بر پا کردن داربست از روی زمین امکان پذیر نیست یا برپایی آن هزینه بسیار زیادی را در پی خواهد داشت.به این داربست‎ها داربست سکویی نیز می‎گویند زیرا مانند سکویی پیش آمده هستند.مزیت این نوع داربست فلزی این است که می‎توان آن را هنگام پایان کار جدا کرد و به ساختمان بعدی که نیاز به داربست دارد به کمک جرثقیل وصل کرد.

موارد استفاده از داربست فلزی زیاد است که مهم‎ترین و مرسوم ترین آنها استفاده از داربست فلزی برای نمای ساختمان می‎باشد؛ نمای ساختمان همیشه به چیزهایی مانند سیمان کاری،سنگ‎کاری،جوش کاری،برق‎کاری و…وجود دارد که انجام این کارها بدون وجود داربست امکان‎پذیر نمی‎باشد.

نحوه محاسبه قیمت داربست فلزی :
محاسبه متراژ داربست بغل کارها بام های مجاور از کف زمین انجام می شود.
قیمت اجاره داربست اعلامی صرفا برای شهر تهران تا 20 کیلومتر می باشد.(خارج از شهر تهران 20درصد به قیمت های فوق اضافه می گردد).
برای ماه های بعد طبق ماه اول محاسبه می گردد.
برای هر ضلع ساختمان جداگانه محاسبه و دریافت می گردد (طبق تعرفه) و چنانچه کل داربست همزمان نصب گردد،محاسبه آن در هر ضلع طبق تعرفه اعمال می شود.
کارفرما موظف است اجاره داربست را ماهیانه پرداخت نماید و چنانچه در پایان کار اجاره داربست تسویه نگردد،داربست نصب شده باز نخواهد شد،و اجاره آن تا پایان تسویه برعهده کارفرما بوده و می بایست پرداخت نماید.نحوه محاسبه کفراژ ساده طول عرض ارتفاع می باشد.
نحوه محاسبه متراژ داربست مسقف به صورت طول عرض حداکثر ارتفاع می باشد.
فاصله پایه های داربست 3متر بود و چنانچه بنابه درخواست کارفما یا هر دلیلی کمتر از 3متر اجرا گردد،در نحوه محاسبه هر پایه 3متر محاسبه می شود.
مبنای محاسبه داربستی که به صورت حفاظ در ارتفاع نصب گردد به صورت طول کارعرض حداقل ارتفاع.
چنانچه بنا بیشتر از 15 متر یا 5طبقه باشد 20درصد به مبلغ اولیه به عنوان سختی کار اضافه می شود.
نصب داربست به صورت دو دستگیره به میزان 20درصد به قیمت داربست اضافه می گردد.
ساختمان‎هایی که بیش از 30 متر ارتفاع دارند باید از حفاظ یا جان پناه ساختمانی برای امنیت بیشتر افراد استفاده شود.درحال حاضر داربست فلزی قالبی به عنوان یک سازه موقت بیشترین استفاده را در ساختمان‎سازی‎ها دارد.نوع دیگر از داربست‎های فلزی،داربست فلزی کفراژ از زیر بتون است که بیشتر نصب سقف ساختمان‎ها بلند که ارتفاعی بیش از 4 متر دارند استفاده می‎شود.

قطع بتون در این نوع داربست اهمیت زیادی دارد.هر چه قطر بتون بیشتر شود،فاصله بین پایه‎ها باید کمتر شود.داربست فلزی به‎صورت کفراژ برای خفاظت از سازه اصلی نیز یکی دیگر از انواع داربست‎های فلزی است که برای ساختمان‎هایی با ارتباع بسیار زیاد استفاده می‎شود.

این سازه را به‎صورت مکعب پشت سازه اصلی نصب می‎کنند تا ساختمان را از خطرات احتمالی حفظ کند.نوع دیگر داربست فلزی،داربست فلزی به‎صورت حفاظ می‎باشد.طبق قانون شهرداری تمام ساختمان‎های درحال ساختی که در مجاورت با خیابان و پیاده‎رو قرار دارند؛ پس از زدن سقف دوم موظفند این داربست را نصب کنند.

داربست فلزی همچنین را برای کارهای دیگری همچون،ایستگاه‎های صلواتی،طاق نصرت،نصب سایه‎بان،قفسه برای مغازه یا انبار،استیج برای برنامه،جایگاه دوربین فیلم‎برداری و…نیز استفاده می‎کنند.

بهترین راه برای یافتن یک پیمانکار خبره را می توان از مهندسین مشاوری که برای ساخت سازه به آن ها مراجعه کرده ایم دانست زیرا مهندسین مشاور همیشه در پروژه های ساختمانی با پیمانکاران مختلفی سروکار دارند و می توانند در این زمینه بهترین مشاور باشند.

راه حل بعدی را می توان ساده ترین راه حل هم دانست و آن جستجوی یک شرکت داربست در گوگل است.با جستجوی اجرای داربست فلزی در موتورهای جست وجو،خیل عظیمی از نتایج برای شما به نمایش در می آید که شما می توانید در بین آن ها یکی را انتخاب کنید ولی دراین بین وب سایت هایی هم وجود دارند که به معرفی شرکت های پیمانکاری اجرای داربست می پردازند که می توانند راه خوبی برای پیدا کردن یک پیمانکار خبره و ماهر باشد زیرا مشتریان این پیمانکاران با امتیاز دادن به نحوه اجرای کار آنان می توانند به دیگران در زمینه پیدا کردن یک نصاب داربست فلزی خوب کمک زیادی کنند.

اگر سطح زیر داربست شیب دار بود باید به صورت پلکانی کنده شود سپس سول پلیت نصب و بعد داربست اجرا شود.از الوار شکسته،بلوک یا بشکه نباید به عنوان سول پلیت استفاده شود برای زمین های نرم باید از سول پلیت های با مساحت بالا استفاده شود.فاصله داربست ها باید از کابل های برق 300 ولتی یک متر و کابل های برق 300 تا 50000 ولتی باید سه متر باشد و به ازای هر ولت افزون بر 50000 باید یک سانتی متر به فاصله داربست ها از کابل برق اضافه شود.

از چه لوله ها و اتصالاتی برای داربست سازی استفاده می شود؟

لوله هایی که برای اجرای داربست استفاده می شوند 3/48 میلی متر ضخامت دارند و از جنس فلز با طول بیش از 2 متر هستند.لوله ها نباید رنگ شوند ولی استفاده از ضدزنگ مانعی ندارد،لوله ها نباید هیچ گونه پوسیدگی،بریدگی و زدگی داشته باشند و نباید به روش برش حرارتی بریده شده باشند،اتصالات هم نباید رنگ شوند و تنها استفاده از ضدزنگ برای آن ها مجاز است.علاوه بر این اتصالات نباید از جنس چدن باشند

یک داربست خوب چه ویژگی هایی دارد؟
یک داربست خوب و ایمنی ویژگی هایی دارد که باید همگی آن ها رعایت شود تا کارگران در ایمنی و سلامت کامل در آن کار کنند.در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.
لوله های افقی و عمودی در داربست فلزی چگونه اند؟

هر طبقه داربست باید 2 تا 3 متر ارتفاع داشته باشد.لوله های عمودی نباید بیش از 2 متر از هم فاصله داشته باشند و همگی با هم موازی باشند.زاویه لوله های عمودی و افقی باید 90 درجه باشد.فاصله لوله های افقی در عرض سکو باید 70 تا 160 سانتی متر باشد.لوله های عمودی و افقی باید با اتصالات مخصوصی که برای اتصال دوتایی،سه تایی و…در نظر گرفته شده است به هم متصل شوند.

داربست فلزی چگونه اجرا می شود؟
تماس یا ارتباط با یک گروه پیمانکاری اجرای داربست فلزی خبره و معتبر در این زمینه.
بازدید گروه پیمانکار از محل نصب و بررسی شرایطی که برای نصب داربست فلزی لازم است.
در صورت محیا نبودن شرایط اجرای داربست فلزی،موارد را به کارفرما منتقل می کند تا شرایط آماده شود.
پس از محیا شدن شرایط نصب داربست فلزی،گروه پیمانکاری اقدام به حمل لوله ها به محل نصب می کنند.
پس از حمل لوله ها و ادوات موردنیاز برای نصب داربست،نصاب ها اقدام به نصب و اجرای داربست می کنند.
بازدید متخصص اجرای داربست در حین نصب و پس از اجرای آن از ایمنی آن برای استفاده کارگران اطمینان حاصل می شود.
ایجاد تغییر داربست با توجه به درخواست معمار یا کارفرما در خصوص ارتفاع یا فاصله داربست از سازه می تواند صورت گیرد.
بازدید از چگونگی کارکرد و شرایط داربست در حین عملیات های ساخت وساز توسط متخصص نصب داربست صورت می گیرد.
پس از اتمام کار می توان به جمع آوری داربست ها اقدام کرد.
پله ها و نردبان ها در داربست فلزی چگونه باید باشند؟

از پله برای تردد در طبقات داربست استفاده میی شود و پله ها باید 2 متر عرض و 20 تا 30 سانتی متر ارتفاع داشته باشند،همچنین حفاظ هم حتما باید برای پله ها در نظر گرفته شده باشد.استاندارد نصب پله بین هر طبقه 6 تا 7 پله است که باید رعایت شود.اگر از تخته برای ساخت پله استفاده می شود باید تخته ها به لوله ها محکم شوند.اگر از نردبان برای تردد در داربست استفاده می شود باید نردبان فلزی باشد نه چوبی و حداقل یک متر بلندتر از ارتفاع داربست باشد.بالا و پایین نردبان باید به لوله های عمودی و افقی محکم شده باشد و با زاویه 75 درجه به لوله ها متصل شده باشد تا رفت و آمد روی آن آسان تر باشد.
سکو ها در داربست فلزی چه ویژگی هایی دارند؟

عرض سکوها از 60 تا 150 سانتی متر بسته به نوع کار متغیر هستند.برای ایجاد سکو اگر از تخته های 150 سانتی متری یا کمتر استفاده شود باید دو لوله برای محافظت تخته در زیر آن نصب شود و اگر تخته بیشتر از 150 سانتی متر بود باید از سه لوله افقی برای محافظت از تخته در زیر آن نصب شود.سکوها باید از سه طرف تکیه گاه داشته باشند و تخته های آن طوری نصب شده باشند که امکان سقوط مصالح و ابزار از بین آن ها امان پذیر نباشد.یک سکوی مناسب باید مصالحی با وزن 150 تا 250 کیلوگرم را تحمل کند.در یک سکوی خوبی برای جلوگیری از سقوط اشیاء باید از قرنیز استفاده شده باشد که ارتفاع آن باید از کف سکو باید تا 150 میلی متر باشد.

ضخامت تخته های مورد استفاده در داربست بندی بسته به نوع آن ها باید بین 3 تا 6 سانتی متر باشد.باید از تخته های بدون گره و بدون شکستگی و تاب خوردگی استفاده شود.تخته ها نباید رنگ شده باشند.در آخر هم باید اضافه کنم برای ایمنی کارگران و عابران پیاده باید فنس توری اطراف داربست ها نصب شود تا از سقوط مصالح و ابزار ها جلوگیری شود.

مکان نصب داربست باید چه شرایطی داشته باشد؟
زمینی که داربست روی آن قرار می گیرد باید هموار و سفت باشد،در صورت امکان خاک زیر آن باید کوبیده شود تا سفت گردد.اگر زمین زیر داربست سفت نباشد از ورق هایی فلزی به نام سول.اجاره داربست پلیت (sloe plate) در زیر داربست استفاده می شود تا به پایداری داربست در هنگام عملیات عمرانی و بارگیری داربست با مصالح ساختمانی صدمه ای وارد نشود.

لوله داربستی چیست؟

داربست های ساختمانی سازه هایی فلزی می باشند که برای دسترسی به نقاط دشوار ساختمان در هنگام ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله داربستی چه مشخصاتی دارد؟

داربست ها از لوله هایی ۶-۳ متری از جنس فلز تشکیل می شوند.این لوله ها که به نام لوله داربستی شناخته می شوند در دو نوع سبک و سنگین و برای شرایط وزنی متفاوت فراهم گردیده اند.سایز استاندارد این محصول دارای قطر خارجی ۴۸٫۳ میلی متر و ضخامت دیواره ۳٫۲ میلی متر و طول ۶ متر است.

انواع لوله داربستی کدامند؟

داربست چکشی ستاره ای،داربست مثلثی،داربست چکشی کاسه ای

معرفی لوله داربست و مشخصات کلی محصول

لوله داربست یکی از محصولاتی است که نحوه اتصال و کیفیت آن بسیار مهم می باشد چرا که عدم آگاهی از مشخصات آن ممکن سبب ایجاد خسارات زیادی گردد.این محصول در دسته لوله درز دار قرار می گیرد که از ورق نورد گرم (ورق سیاه) شش متری تولید می گردد.لوله داربست در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد و اکثرا به عنوان داربست از آن استفاده می شود.لازم به ذکر است که لوله داربستی در صنعت به نام لوله 5 نیز شناخته می شود.در ادامه قصد داریم شما عزیزان را از کاربرد و مشخصات فنی این محصول آگاه سازیم.مشاهده لیست قیمت لوله داربست کلیک کنید.

قیمت لوله داربستی

سازه داربست از متصل نمودن لوله های داربستی ساخته می شود.این لوله ها توسط بست های ویژه ای به یکدیگر متصل می شوند.لوله داربستی در حقیقت همان لوله صنعتی می باشد.در این لوله ها هیچ گونه سیالی منتقل نمی گردد بنابراین در معرض آزمایشات آب یا گاز نیز قرار نمی گیرند.این لوله ها تنها کاربرد صنعتی دارند و موارد مصرف آن ها در صنایع و سازه های گوناگون می باشد.متداول ترین سایز لوله داربست 11.2 اینچ یا همان نمره 5 می باشد و همان طور که ذکر شد این لوله در صنعت تحت عنوان لوله 5 نیز شناخته می شود.همچنین بیشترین ضخامتی که از این لوله در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد ضخامت 2.5 و 2 میلی متر است.

به طور کلی داربست ها از میله های چوبی یا فلزی ساخته می شوند و به عنوان تکیه گاهی برای بخشی از سازه های مورد استفاده قرار می گیرند.ساخت این سازه ها نیازمند تخصص ویژه ای است چراکه در صورت خراب شدن سبب خسارت های زیادی می گردد.فاصله داربست از ساختمان حدود 40-30 سانتی متر می باشد ولی برای انتخاب مناسب ترین فاصله توجه به نظر معمار نیز مهم می باشد.
معرفی انواع داربست ها

داربست چکشی ستاره: این سازه ها از مهارهای افقی و پایه های قائم تشکیل می گردند.از مزایای استفاده از این داربست می توان به راحتی در باز و بسته شدن و عدم نیاز به آچار،نیاز به مهاربندی در ارتفاع های زیاد،عدم نیاز به کارگر ماهر،سهولت در جابجایی و انتقال آن اشاره کرد.

داربست مثلثی: این سازه از فریم های مثلثی شکل تشکیل گردیده اند که به صورت نر و ماده به یکدیگر متصل شده اند.از مزایای آن نیز می توان به سهولت در باز و بسته شدن و عدم نیاز به کارگر ماهر اشاره کرد.

داربست چکشی کاسه ای: این سازه از پایه های قائم و مهارهای افقی تشکیل شده است.از مزایای آن نیز می توان به قابلیت توسعه در پلان و عدم نیاز به مهاربندی در ارتفاع های زیاد و قابلیت استفاده در داربست بندی نمای ساختمان ها اشاره کرد.


اجزای تشکیل دهنده داربست

به طور کلی داربست ها از دو قسمت عمده لوله داربست و بست داربست تشکیل می گردد.انواع لوله های سنگین و سبک و بست داربست تک پیچ و دو پیچ بسته به نوع داربست در نصب آن مورد استفاده قرار می گیرد.در ادامه به مهمترین اجزای تشکیل دهنده این سازه خواهیم پرداخت:

1 – لوله داربستی: لوله های داربستی عموما شامل دو نوع گالوانیزه و فولادی می باشد.همچنین این لوله ها در دو نوع درزدار و بدون درز در بازار موجود بوده که نوع بدون درز آن از ایمنی بیشتری برخوردار است.مشخصات فنی این لوله ها شامل موارد زیر است.ضخامت 5.3-3.5 میلی متر,قطر 48 میلی متر,طول 6.4-1.5 متر وزن 27-6.4 کیلوگرم لازم به ذکر است که وزن لوله داربستی به مواردی از جمله طول لوله و نوع ماده به کار رفته در آن بستگی دارد.لوله های فولادی دارای وزن بیشتری می باشد

کفشک پایه: جنس این محصول از چوب می باشد و در زیر کفشک های فلزی داربست در سطوح ناهموار قرار داده می شود.ابعاد کفشک پایه به طول 60 سانتی متر،عرض 25-22.5 سانتی متر و ضخامت 6.3-3.8 سانتی متر می باشد.

کفشک فلزی: این کفشک از جنس فلز بوده و در قسمت انتهایی لوله داربست بر روی کفشک پایه قرار می گیرد.

تخته داربست: این محصول در دو نوع فلزی و چوبی در بازار موجود می باشد.این محصولات در دو اندازه 6 و 4 متری تولید می شود و ضخامت آن مابین 6.3-3.8 سانتی متر است.

مغزی: این محصول برای اتصال لوله های داربست مورد استفاده قرار می گیرد.

کاور (روپوش) : وظیفه این محصول پوشش قسمت بیرونی اتصال دو سر لوله های داربست می باشد.

2-بست داربست:همان طور که ذکر شد داربست ها سازه های موقت می باشند که در محل ساخت و ساز مونتاژ گردیده و پس از اتمام کار باز می شوند.این سازه ها از دو عضو اصلی تشکیل می شوند,لوله داربست,بست های داربست فلزی شکل های مختلفی دارد و کاربرد آن ها در اتصال لوله داربست به یکدیگر و به تکیه گاه داربست است.

میله شکافدار اتصال: این بست برای طویل کردن دو لوله داربست در ساخت این سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بست لوله های افقی: این بست برای اتصال دو لوله افقی با زاویه 90 درجه مورد استفاده قرار می گیرد.

پایه قابل تنظیم: این بست به جداره داخل پایین لوله متصل می گردد و توسط این محصول ارتفاع پایه داربست را می توان تنظیم کرد.

صفحه زیر ستون: این محصول صفحه مربعی پایه داری بوده که جهت توزیع بار از قسمت پایین ستون بر روی تکیه گاه استفاده می شود.

نردبان: نردبان آلومینیومی برای دسترسی به طبقات بالای داربست مورد استفاده قرار می گیرد.طول استاندارد نردبان داربست حدود 6 متر بوده و بایستی با زاویه 75 درجه نصب گردد.

جک داربست: جک داربست برای ثابت کردن سکوی داربست به محلی ثابت مورد استفاده قرار می گیرد.

چرخ داربست متحرک: این چرخ ها در داربست های متحرک مورد استفاده قرار می گیرند.

سیم مخصوص داربست: این محصول از جنس گالوانیزه بوده و برای بستن تخته های داربست به لوله داربستی مورد استفاده قرار می گیرد.

بالابر: بالابر همان گونه که از نامش مشخص است برای بالا بردن تجهیزات داربست استفاده می شود.
نکاتی که در هنگام اجرای داربست باید به آن توجه کرد

چنانچه ارتفاع ساختمان مذکور کم باشد در قسمت های داخلی از داربست های کوتاه و با وزن کم استفاده می گردد.حداکثر ارتفاع مجاز این داربست ها حدود 3 متر می باشد.در ساختمان های بلند از داربست هایی با ارتفاع زیاد استفاده می شود.در این سازه ها از لوله هایی فولادی با قطر 5 سانتی متر و ضخامت حدود 4 میلی متر استفاده می گردد.برای وصل کردن لوله داربست در این سازه ها از بست داربست استفاده می گردد.

یکی از نکات ایمنی که در هنگام کار با داربست لازم است رعایت شود استفاده از کفش های غیر لغزنده می باشد.همچنین در هنگام کار بایستی از کمربند ایمنی استفاده گردد.ورود و خروج به سکوی کار نیز بایستی از طریق راه های ایمن صورت گیرد.نردبان ورودی به سکوی کار نیز بایستی به طور مطمئن به سکوی کار متصل گردد.

لازم به ذکر است که حدود 20 درصد خسارات ناشی از این سازه در هنگام نصب و برداشت آن می باشد.بنایراین فراهم کردن سکوی کار مناسب برای کارگر از الزامات مهم نصب داربست می باشد.

همچنین اگر تخته های داربست به خوبی با طناب یا تسمه متصل نشوند به آسانی لیز خورده و موجب خسارات جدی در حین ساخت و ساز می گردد.بنابراین بازرسی تخته ها پیش از نصب از الزامات ایمنی این سازه ها است.بارگذاری بیش از حد بر روی داربست ها نیز موجب خمش زیاد تخته ها می گردد.بارگذاری بار زیاد بر روی این سازه در نهایت منجر به واژگونی داربست ها می گردد.عدم تنظیم سکوها و سکوهایی بدون میله های محافظ نیز از عواملی است که منجر به آسیب های جبران ناپذیر در هنگام نصب این سازه ها می گردد.همچنین باید توجه داشته باشید که در هنگام نصب داربست ها با خطوط الکتریکی بالای آن ها تماس پیدا کرده و ممکن است سبب خسارت گردند.بنابراین این مساله پیش از نصب داربست باید به خوبی بررسی گردد.

نتیجه گیری در مورد داربست:

اجرای داربست فلزی کاری تخصصی است و هیچ گاه نباید درجه اهمیت این کار را پایین آورد زیرا خسارت جانی و مالی زیادی را متحمل می کند.در این مقاله کسانی که می توان برای اجرای داربست فلزی به آن ها مراجعه کرد نام برده شده اند و مراحل اجرای داربست فلزی گفته شده که امیدوارم مفید واقع شود.

داربست فلزی خوب چه ویژگیهایی دارد؟

یکی از پرکاربردترین تجهیزات ساختمانی و عمرانی داربست می باشد.که تقریباً در تمامی پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.که این سازه ها در انواع و ابعاد مختلف وجود دارد.یکی از پرکاربردترین تجهیزات ساختمانی و عمرانی داربست می باشد.که تقریباً در تمامی پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.که این سازه ها در انواع و ابعاد مختلف وجود دارد.که با توجه به تعداد و انواع داربست در صنعت ساختمان نمی توان تعریف جامعی برای این تجهیزات ارائه داد.داربست یک سازه محسوب می شود که برای دسترسی به نقاطی از ساختمان که خارج از دسترس می باشد استفاده می گردد.این سازه ها به صورت موقت اجرا می شود،و اجرای آن به تخصص کافی نیاز دارد.این سازها در عین سادگی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی بسیار خطرناک میباشند.و احتمال خطر جانی دارند.نصب داربست برای نما و مواردی مانند رنگ آمیزی ساختمان،سنگ کاری،سیمان کاری،نماشویی و معمولاً با یک رویه داربست بندی می شود.تفاوت آن در بالا و پایین بسته شدن قالب های داربست جهت دسترسی استفاده کننده قرار می گیرد.که قدیمی ترین و ساده ترین نوع داربست از جنس چوب می باشد.این نوع داربست اغلب به صورت ثابت است.اجزای این سازه با توجه به شیوه ساخت آن زمان،برتر از سازه های دیگر بود است.اینگونه داربست اغلب به صورت ثابت بوده و برای ساخت این داربست ها از چوب های گرد و یا نردبان های مخصوص استفاده می گردد.به طور کلی هر گاه برای برپا کردن داربست،از تخته،خرک و پل موقت استفاده شود،داربست ایجاد شده را داربست چوبی می نامند.چوبهای نرم ساختمانی معمولی ترین ماده ای است که برای قطعات شمع بندی مورد استفاده قرار میگیرد.نسبت مقاومت چوب به وزن آن کاملا مشابه فولاد ساختمانی بوده و سازگاری آن بهتر از فولاد می باشد.با متصل کردن قطعات لوله های داربستی به یکدیگر نیز می توان شمع بندی انجام داد.سیستم اصلی در شمع بندی با چوب وجود دارد.شمع بندی عمودی،شمع بندی مایل و شمع بندی افقی میباشد و از ویژگی های داربست خوب داشتن فاصله مناسب با بدن می باشد.که معمولاً ۳۰ سانتی متر است و در بعضی مواقع نیز به دستور معمار و مهندسین مربوط نسبت به نوع انجام کار در روی بدنه فاصله ها کم و زیاد می شود.پس با توجه به شرایط و کاربرد های روزافزون داربست در پروژه های ساختمانی در جهت حفظ و صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث ساختمانی بسیار ضروری است که همه چیز بر اساس استانداردها استفاده شود.

داربست فوری ، داربست تهران